02 januari, 2017

Vuurwerkmanifest

“Wees niet bang om Tyler pijn te doen.” Deze bijzondere en onrustbarende zin viel te lezen in de handleiding voor de nieuwe huisgenoot Tyler. Poes Tyler. Tyler – sowieso eerder een naam voor een kater, wat eigenlijk al een beetje gek was – bleek geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.

Toen ze in het vroege voorjaar van 2015 bij ons kwam wonen blies ze naar iedereen die op minder dan een meter afstand kwam, haalde uit naar alles wat bewoog en koos er voor een paar dagen in de Chesterfieldfauteuil te gaan wonen. Heel langzaam raakte ze na een paar weken gewend. Niet dat ze bij iedereen op schoot kwam liggen, maar als het heel stil in huis was, wilde ze wel eens tevoorschijn komen en naast je op de bank gaan liggen. De langzaam opgaande lijn werd in de zomervakantie van 2015 doorbroken door een logeerkat en het feit dat de zorg voor de kat tijdens onze afwezigheid door verschillende buren en gasten ter hand werd genomen. Bij terugkomst bleek Tyler zo zeer aangedaan te zijn door de stress die dat allemaal veroorzaakte, dat ze in huis begon te plassen.

De diagnose stress werd overigens pas definitief gesteld toen we vele euro’s verder waren. Een extra kattenbak (redelijk te betalen), speciaal voer (kostbaar), een feromonenspray (nog kostbaarder) en een offensief vol liefde van huisgenoot P. (onbetaalbaar) hielpen Tyler van de stress en het plassen in huis af.

De jaarwisseling 2015/2016 brachten we door in Berlijn, maar nu waren we thuis. Alle gelegenheid om onze stressgevoelige kat te observeren terwijl buiten zware kanonskogels werden afgestoken en gillende vuurpijlen de lucht ingingen. Het was geen picknick. Tyler plaste op de trap, kroop onder de bank en toen huisgenoot P. haar uiteindelijk wist te verleiden om op schoot te komen, bleek haar hartslag door het plafond te schieten. Vanochtend – toch twee nachten verder – was ze nog steeds van slag.

Nu heb ik dus het vuurwerkmanifest ondertekend.

1 Comments:

Blogger Solution Palace said...

Ik wil deze gelegenheid gebruiken om de grote profeet te bedanken voor het terugbrengen van mijn huis toen ik leerde dat alle hoop verloren was. Mijn man vertrok naar een andere vrouw en ik ontmoette deze geweldige spreukonderlegger online en ik leg hem mijn situatie uit, na 2 dagen kwam mijn man terug naar mij en hij is nu zoals ik wil dat hij is. Je kunt contact opnemen met de priester voor elk soort spiritueel werk op (arenaofsolutions @ yahoo.com of whatsapp op +2348122910573)

10:53 a.m.  

Een reactie posten

<< Home